21 Sep 2017 à 11:58
21 Sep 2017 à 12:02
lcartau a écrit:Après quand je vois les conditions dans lesquelles tu écoutes du vinyle ...
lcartau a écrit:Non simplement parce qu'on a un peu de recul sur la mise en œuvre.
21 Sep 2017 à 12:12
21 Sep 2017 à 13:07
jeanpascalg » 21 Sep 2017, 11:47 a écrit:
Parce que quand on accumule beaucoup de matériel l'oreille est forcément en rapport ?
C'est gentil cette ortofon mais ça reste du bas de gamme.
21 Sep 2017 à 13:09
lcartau a écrit:Ta source CD est largement devant ta platine vinyle.
21 Sep 2017 à 13:48
21 Sep 2017 à 14:07
21 Sep 2017 à 14:17
21 Sep 2017 à 14:54
21 Sep 2017 à 15:08
21 Sep 2017 à 15:09
jeanpascalg a écrit:
Evidemment mais crois tu que ma platine vinyle est un modèle quand je vais écouter une platine audio note.
ça devrait être de même niveau que d'autres platines de haut niveau entendus ailleurs qui elles ont justement une cellule MC bien plus haut de gamme.
21 Sep 2017 à 16:02
lcartau » 21 Sep 2017, 15:09 a écrit:Je voudrais juste que les gens qui te lisent aient conscience du fait que tu ne connais rien au vinyle.
21 Sep 2017 à 16:07
jeanpascalg a écrit:Puisque j'ai tords invite moi
21 Sep 2017 à 16:12
Brunof » 21 Sep 2017, 14:17 a écrit:Réponse très claire sauf pour moi à moins qu'il faille lire entre les lignes :sad:
21 Sep 2017 à 16:14
peyrerouge » 21 Sep 2017, 14:54 a écrit:Je crois que tu as eu des réponses intéressantes, mais si tu n'entrevois que la possibilité d' acheter du matériel neuf, les meilleurs conseils d'achat seront ceux des vendeurs des magasins selon ce qu'ils auront de disponible à la vente et que tu auras pu écouter...
jeanpascalg » 19 Sep 2017, 12:02 a écrit:Si c'est pour acheter du neuf tu n'as pas besoin de nous.
21 Sep 2017 à 17:48
21 Sep 2017 à 18:14
Brunof a écrit:Là c'est très clair pour moi merci de m'avoir affranchi des métaphores
Travaillant dans l'informatique je suis un peu binaire![]()
Je vais m'orienter sur la dématérialisation, mon choix est fait.
Si je n'ai pas peur de me faire scalper, je reviendrai pour vous demander conseil![]()
En tout cas, merci à tous pour vos avis divers et variés qui m'ont permis d'y voir plus clair et de m'éviter des erreurs et des désillusions
Plein de belles de vos LP.
21 Sep 2017 à 20:31
PP_65 » 21 Sep 2017, 16:12 a écrit:Bon, un CD qui s'use, c'est un vinyle gravé à partir de masters numériques ; c'est le cas des 99,999999 % des disques neufs (rééditions ou pas) actuels .
21 Sep 2017 à 21:34
mambojet » 21 Sep 2017, 20:31 a écrit:
Peut être pas tous quand même mais pour la très grande majorité de ceux qui sont dans les bacs de la FNAC tu as raison
Speaker corner FAQ
Are your records completely analogue?
Yes! This we guarantee!
As a matter of principle, only analogue masters are used, and the necessary cutting delay is also analogue. All our cutting engineers use only Neumann cutting consoles, and these too are analogue. The only exception is where a recording has been made – either partly or entirely – using digital technology, but we do not have such items in our catalogue at the present time.
At the beginning of the ‘90s, in the early days of audiophile vinyl re-releases, the reissue policy was fairly straightforward. Companies such as DCC Compact Classics, Mobile Fidelity, Classic Records and others, including of course Speakers Corner, all maintained a mutual, unwritten code of ethics: we would manufacture records sourced only from analogue tapes.
Vinyl’s newfound popularity has led many other companies to jump on the bandwagon in the hope of securing a corner of the market. Very often they are not so ethical and use every imaginable source from which to master: CDs, LPs, digital files and even MP3s.
Even some who do use an analogue tape source employ a digital delay line, a misguided ’80s and ‘90s digital technology that replaces the analogue preview head originally used to “tell” the cutter head in advance what was about to happen musically, so it could adjust the groove “pitch” (the distance between the grooves) to make room for wide dynamic swings and large low frequency excursions. Over time analogue preview heads became more rare and thus expensive.
So while the low bit rate (less resolution than a 16 bit CD) digital delay line is less expensive and easier to use than an analogue “preview head”, its use, ironically, results in lacquers cut from the low bit rate digital signal instead of from the analogue source!
Speakers Corner wishes to make clear that it produces lacquers using only original master tapes and an entirely analogue cutting system. New metal stampers used to press records are produced from that lacquer. The only exceptions are when existing metal parts are superior to new ones that might be cut, which includes our release of “Elvis is Back”, which was cut by Stan Ricker or several titles from our Philips Classics series, where were cut in the 1990s using original master tapes by Willem Makkee at the Emil Berliner Studios. In those cases we used only the original “mother” to produce new stampers.
In addition, we admit to having one digital recording in our catalogue: Alan Parsons’ “Eye in the Sky”, which was recorded digitally but mixed to analogue tape that we used to cut lacquers.
In closing, we want to insure our loyal customers that, with but a few exceptions as noted, our releases are “AAA”— analogue tape, an all analogue cutting system, and newly cut lacquers.
21 Sep 2017 à 21:40