07 Mai 2016 à 09:16
07 Mai 2016 à 19:39
07 Mai 2016 à 19:57
07 Mai 2016 à 22:55
08 Mai 2016 à 11:41
08 Mai 2016 à 12:31
08 Mai 2016 à 13:45
SudPigalle » 07 Mai 2016, 21:55 a écrit:Si bien sur
J'ai un Chipamp (Graham)
Je ne sais pas ce qu'il embarque mais sur les KHorn il faisait le job
On pouvait lui reprocher d'être peu nuancé sur les voix
JP
08 Mai 2016 à 17:25
AlCol » 08 Mai 2016, 10:41 a écrit:Bonjour à tous,
Vincent, tu devrais essayer le petit Push de 2a3 avec un préamp devant, cela change assez radicalement le résultat. Cela n'en fera pas une centrale nucléaire mais le manque de punch ressenti vient certainement en partie de là !![]()
Alex
mambojet a écrit:Bon d'un autre côté c'est pas très compliqué et finalement pas trop onéreux de greffer un Gros TA et de gonfler l'alim sur le 2A3
Attention toutefois à ce qu'on met devant le 2A3 vu que ce dernier a des transfos élévateurs et splitting en entrée
Il faut un appareil qui soit capable de driver ( pas si simple) cela sinon pas de basses
http://www.nutshellhifi.com/triode1.html
Although the Amity is a beautifully simple design, it makes severe demands on the preamp. The preamp has to drive the combined capacitance of the interconnect cable, the input transformer, and the Miller capacitance of the input tubes. This can easily add up to 200 to 600pF of capacitance, depending on how long your cables are and if you choose to use a 1:2 step-up in the input transformer (which quadruples the 60pF Miller capacitance of the input tubes). In all honesty, this is difficult load for most tube preamps, with 12AX7 cathode-follower preamps falling down the worst. (1mA cannot drive 600pF!) Preamps with 12AU7 cathode-followers aren't much better, sounding very "tubey," rolled-off, and old-fashioned.
(Passive preamps cannot be used with the Amity since the input transformer must be driven with less than 600 ohms source impedance. A passive preamp using a 10K pot presents 2.5K source impedance to the power amp in the -6dB position, which will cause a significant decrease in transformer bandwidth. No harm to the Amity will result, just degraded sound quality.)
I borrowed many different preamps, bought some of them too, sold them at a loss, and just about the only one that sounded decent was a borrowed Jeff Rowland Consonance preamp. The A/B test was simple: I had a very high-quality DAC using the Burr-Brown PCM-63K converters, and I would compare a direct connection to the Amity versus a preamp. A preamp compared to a piece of wire - awkward on many CD's since the only volume setting was full up (no passive volume control allowed, remember). Still, it was obvious that most preamps added odd-sounding electronic colorations, as well as more serious deficits that flattened or removed qualities of air, space, musical textures, and an intangible quality that I call vitality, or immediacy. Most tube preamps, in fact, were downright dull and flat-sounding.
The Amity is transparent enough that with most preamps, you could never hear the Amity - just the preamp, mimicking the colorations of a lesser-quality power amp. When the preamp was removed, though, the truth was out - it was the preamp, not the power amp, that was adding the amp-like colorations.
A pretty disappointing state of affairs, and I didn't want to mindlessly copy the Jeff Rowland, although I appreciated the elegance (and boldness) of transformer-coupling a high-speed opamp in a preamp, thus keeping the solid-state electronics happy by filtering off ultrasonics from the CD source. So it was time to try my hand at designing a linestage preamp. I dreamed up the original Raven concept some time around 1998
Un peu le même problème sur le PP de 2A3 d'Alex...
Les transfos d'entrée apportent fluidité, élégance et simplicité. A condition d'avoir devant un appareil capable de driver
Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
08 Mai 2016 à 18:11
08 Mai 2016 à 18:39
mambojet » 08 Mai 2016, 17:11 a écrit:Tu veux dire le Push Pull de 300B décrit par Lynn Olson ?
Ou le preamp capable de driver ?
Pour le preamp, la solution adoptée par Alcol (et suggérée entre autres par Lynn) est l'achat d'un preamp Jeff Rowland de l'époque "consonance/ cohérence"
08 Mai 2016 à 19:48
mambojet » Aujourd’hui à 18:11 a écrit:Tu veux dire le Push Pull de 300B décrit par Lynn Olson ?
Ou le preamp capable de driver ?
Pour le preamp, la solution adoptée par Alcol (et suggérée entre autres par Lynn) est l'achat d'un preamp Jeff Rowland de l'époque "consonance/ cohérence"
08 Mai 2016 à 20:27
09 Mai 2016 à 11:47
09 Mai 2016 à 14:37
Cedric.H » 08 Mai 2016, 19:27 a écrit:Bonjour Vincent,
Ce n'est pas à vendre mais cela pourrait parfaitement coller à tes besoins:
C'est un push pull de 2A3-40 JJ de 2 x 20W classe AB1.
[ Image ]
[ Image ]
++ Cédric
10 Mai 2016 à 10:50
06 Aoû 2016 à 20:10
06 Aoû 2016 à 21:16
06 Aoû 2016 à 22:25